Mange går i panik, når der ikke sker noget på vægten, når man begynder at træner – og måske ovenikøbet (gisp!) tager på.

Panikken gør, at den igangværende plan bliver droppet og man giver sig i kast med (flere) restriktioner i mad og øgning i træning, hvilket skaber så stort et kalorieunderskud, at hjernen registrerer det som alt for ekstremt – og sætter alle forsvarsværker i gang for at få dækket “minus på kontoen”.

Hvilket gør, at før eller senere, så falder du unægteligt i (dropper træningen, der “alligevel ikke virker” og spiser lige hvad der passer én i ekstra mængder “for det kan også være lige meget”)… Med vægtøgning og mere fedt på kroppen som resultat – nå ja, og mega-motivationsdyk.

…eller, så holder du så stædigt fast i planen (og løbende mere og mere restriktion og mere træning), at hjernen skruer ned og ned for stofskiftet, for at stoppe dig fra at bruge de ressourcer, du faktisk ikke har.

Hvilket resulterer i mindre energi, øget ømhed og smerter, stressymptomer, mindre muskelmasse, mere fedt (især på maven), forstoppelse, blødere og slappere krop og frustration over, at der ikke sker nogen fremgang.

Kan du genkende ovenstående?

Se her, hvad du skal gøre i stedet for >>>

(Og tjek programmer, der rent faktisk virker, ud lige her: www.annabogdanova.dk/programmer-black-friday)