DERFOR ER STYRKETRÆNING DIN (GEN)VEJ TIL EN SPRØDERE SILHUET

Hvis din drøm er at komme til at stå skarpere.
Stramme op, blive stærkere og kunne meget mere, med lethed og uden anstrengelse.

Så er din number one strategi
- FØR alt andet -

= styrketræning

Har du først skabt et solidt fundament af styrke, vil alt andet blive lettere.
Løbe efter bussen, bære børn eller børnebørn, havearbejde, løb, spinning, yoga. 
Du behøver ikke engang bruge lang tid på styrketræningen – helt ned til 5 minutter om dagen kan være nok.
Hvordan forklarer lige om lidt. 

Men hvorfor ikke bare dyrke cardio?
Du kan godt tabe dig med kredsløbstræning.
Men ofte vil du blive mere træt og sukkerhungrende.
For langvarig cardio – mere end 30 minutter – stresser kroppen. Selvom det føles hårdt, så falder din intensitet reelt. 
Ubevidst kommer du til at bevæge dig mindre i hverdagen, så du forbrænder mindre. Hvis du kombinerer det med en lavkaloriediæt, er det et spørgsmål om tid, før du ryger i sukkerfælden, og så er de tabte kilo hurtigt retur.
Og kroppen blødere end før 👎🏼
Styrketræning er bare en meget bedre strategi til at forbrænde fedt,
blive slankere, stærkere og strammere.

KODEORDET ER OMMØBLERING

Med styrketræning er det ikke sikkert, at du går ned i vægt. 
Til gengæld vil du rykke rundt på fordelingen af fedt og muskler, så du strammer op og former kroppen. Har du mange kilo at tabe, vil du med tiden også tabe dig på vægten.

6 fordele ved styrketræning: 
1️⃣ Det øger din fedtforbrænding – både før, under og efter træning.

2️⃣ Det gør dig stærkere og giver dig en sprødere silhuet.

3️⃣ Det bremser eller mindsker det muskeltab, der naturligt sker med alderen – som accelereres af inaktivitet. 

4️⃣ Det giver dig mere energi og overskud til resten af din dag.  

5️⃣ Det styrker din appetitregulering, så du ikke så let falder i slikskålen eller kommer til at overspise. 

6️⃣ Det dæmper inflammation, som spiller en rolle ved smerter og de fleste livsstilssygdomme.

Vel at mærke uden at stjæle energi fra dig, så du ikke orker hverdagsbevægelse eller madlavningen. Uden at give dig flere søde cravings. 
Uden at være en tidsrøver i en travl hverdag
- hvis du altså styrketræner korrekt og effektivt. 

MÅ JEG SÅ IKKE DYRKE CARDIO?

Det ene behøver ikke at udelukke det andet. Men personligt ville jeg altid starte med styrketræningen. For så at bygge cardio ovenpå, når fundamentet er stærkt nok. Særligt, hvis tid og overskud er knappe ressourcer. 
For når du er stærk, bliver alting lettere.

✔️ Når du er stærk, vil du få meget mere ud af din kredsløbstræning, og du vil forebygge skader.

✔️ Når du er stærk, vil al din hverdagsbevægelse være mindre anstrengende. 

✔️ Når du er stærk, er det nemmere at holde vægten, tabe dig eller stramme op. 

✔️ Når du er stærk, bliver din appetitregulering mere præcis, og din insulinfølsomhed bedre.

Hvorfor? 

Fordi du skal bygge op, før du bryder ned.
Hvis du kun har fokus på vægttab – gennem cardiotræning og kalorieunderskud – bryder du mere ned, end du bygger op. Du mister energi og muskelmasse, bevæger dig ubevidst mindre, bliver (sukker)sulten og træt.
Måske taber du dig, men kroppen bliver ikke strammet op.

Men må jeg så aldrig give den gas for at forbrænde fedt?

JO!
Størstedelen af tiden skal du bare have fokus på at bygge kroppen op - og opbygge muskelmasse. Men du kan sagtens fokusere på fedtforbrænding i korte perioder. Et effektivt program til det, som du kun bør køre 2-3 gange om året, fordi det er så intenst, netop med fokus på fedtforbrænding, er fx mit 21 DAY SILHOUETTE SOLUTION. Find det her.